födelsedagskalas

Kom hem från Pörsy för en stund sen.

Efter förra inlägget drog jag till stan i vart fall. Hittade ett par Converse i första affären som jag var inne i. Så fattar inte riktigt vad mamma dillade om när hon inte hittade ett enda par i min storlek. Så nu äntligen har jag ett par nya. Skulle också köpa en present till Pörsy. Det jag hade tänkt köpa var en plunta som hon sa att hon ville ha för 100 år sen. Såg den för inte alls längesen och då fanns den, men självklart så var den slut när jag kom in i affären så jag köpte en annan. Det stod mellan en rostfri och en röd. Tyckte att den röda var lite halv ful men hur tråkigt är det inte med en rostfri bara? Så det blev den röda. Hade också tänk köpa en shaker med tillbehör till drinkar som jag såg för ett tag sen. För hon sa förut att hon hade köpt en drink bok. Så jag tyckte att det var prima, men självklart var den också slut. Då blev jag vansinnig. Så jag köpte pluntan och ett paket med små vodkaflaskor i olika smaker till. Och så fick hon ett hajvin också. Fick panik och visste inte vad jag skulle köpa. Men hon verkade glad i vart fall.

 

Jag och Sanna satt och kom på roliga rim också.

Pluntan – det blev inte den som du pekade på som var rosa. För den mej på affären blåsa.

Vodkorna – när du tar den en shot, så blir allt runt omkring dej så flott. Du leker hilton-life och dagen efter vill du ta till en knife.

 

Haha rötet rim men det ligger massor bakom. Hon spelar ju ALLTID allan på krogen och kör laget runt. Det kirrar hon sen med sms lån. Tarre kör hon 24/7 också.

Hajvinet – kommer inte riktigt ihåg det rimmet. Men det handlade något om att ramla omkull och ett jävla cirkustält. Det handlade i alla fall om att Pörsy var stenpackad och helt kanakas en gång på fyllan. Sen ringde Sanna till Pörsy för hon var hemma hos henne för dom skulle sova där och Pörsy var as arg och sa att hon var på Trandared på cirkus och skit. Sen kom hon hem traskandes vid halv 8 på morgonen och såg förjävlig ut. Haha ^^

När vi satt på Pörsys busshållsplats och tog en cigg innan vi gick upp så fick vi syn på en gammal cirkus affisch som vi drog ner också. Stoppade ner den i presentpåsen med vinet. Kunde ju inte bli bättre.

 

Pörsy visste ju inte att vi skulle komma till henne utan hennes mamma hade ringt oss och fixat det. Så vi fick ju spela allan och lossas att vi inte kunde komma. Pörsy var tydligen inte så glad för det utan trodde att hon skulle sitta fast där hemma alone med hennes mamma och dom. Men det var jätte kul hemma hos henne. As god mat, god alkohol och goda tårtor.

Jönssonligan drog på bio och jag drog hem. Tror att dom äldre är kvar hemma hos Pörsan.

 

Ska se om jag kan få tag på filmen och bilder att slänga in sen ^^

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0