Olika blonderingar

För tillfället sitter jag här och bränner sönder mitt underbara hår. Eller bränner sönder min hårbotten. ”Men vill man vara fin så får man lida pin.” fast det är ju ingen större tröst för mej just nu. Det gör så jävla ont. Men ska man använda den bäst färgen så får man skylla sej själv.

På mitt hår är det bara 4 hårfärger som blir vita. Eller 3 blir riktigt vita och en blir nästintill vit.

 

1)      Depend – Blondering (slingorna har jag inte har testat)

 

Kostar mest av dom men är väl värt sitt pris. Även fast man får en skållad hårbotten. Haha men pluset är att man inte behöver ha i den så länge. Så man plågas inte lika mycket som med andra hårfärger. Även fast det bränner mer.

 

2)      Jane Helens Mood – Ultra blond

 

Billigast och as bra. Kruxet är ju bara att jag tappar hår av Mood. Vet inte varför det är så men det gör min mamma också, även fast hon använder dom bruna färgerna. Ingen annan som jag känner tappar hår av Mood. Nu menar jag ju inte stora tussar men mer än vanligt. Så jag antar att det är någonting i ”generna” eller hur jag nu ska förklara det.

 

      3) Poly Blonde - "L1+"

Bränner lagom mycket och ger asbra resultat. Varken något + eller – annars.

 

4)      Poly Blonde – också en ur ”L1+” serien

 

Funkar också as bra men blir inte kritvitt på mej. Den bränner minst och man ser inte alls stor skillnad. Bara petiga jag som gör. Tror inte att någon annan skulle se om jag använde denna eller någon av dom andra. Men huvudsaken är att jag ser det för jag färgar ju håret för min egen skull. För att jag ska tycka att jag är fin.

 

 

Nu ska jag alldeles strax skölja ut färgen för det dunkar i min hårbotten nu.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0