Skinnsbergskampen

När man kommer tillbaka till Borås så märker man verkligen hur tråkigt det är här. Så fort jag såg Borås kommun skylten så ville jag bara spy rakt ut. Måste verkligen här ifrån.

Det är ett så annorlunda samspel här nere än där uppe. Det finns så jävla många onödiga sociala regler. Man måste vara på ett speciellt sätt här nere för att få ”vara med”. Folk som säger att det bästa med större städer är att man får vara som man vill för det finns så många olika sorters människor där kan ju äta min skit. Innerst inne är alla likadana.

Men skit samma om det nu. Tänkte skriva lite om Skinnsbergskampen.

 

Det var verkligen hur kul som helst.

Själva Skinnsbergskampen går ut på 5 grenar. Pilbåge, lerduveskytte, fyrhjuling, vattenskoter och stockdraget.

Pilbågen och lerduveskyttet går ju ut på att träffa bra och få poäng efter det. Fyrhjulingen och vattenskotern är det banor man ska köra och stockdraget är olika varje år tror jag. i år så skulle dom först komma fram till mej och linda för att klunka en öl och  utbyte mot den tomma flaskan få ett rep. När dom fått det så ska dom plumsa över en å och springa runt en sjö. (runt sjön finns det lera, ”sumpmark”, vass (kan man kalla de) , vatten osv. ) efter ungefär halva sjön finns det en stock som man med hjälp av repet ska dra med sej. Sen på vägen ska man ta med sej bollar med olika poäng på samt svara på frågor. När man kom i mål så skulle man klunka i sej en till öl.

Det var as kul att titta på.

 

Först på dagen medan dom första 4 tävlingarna höll på så satt jag lite i inträdet. Va också och kolla på vattenskotern. Men sen innan stockdraget så stängde vi igen inträdet, Så jag och lilla Cissi skulle gå och sätta upp dom 5 frågorna runt ”stockdrags sjön”. Saken var bara den att vi gick åt fel håll. För om man går en omväg så slipper man allt vatten och så. Men det tänkte ju inte vi på. Så när vi kom till en ”å” som var typ 1meter bred så visste jag ju inte riktigt hur jag skulle komma över. Men då fick jag syn på (vad jag trodde var en) sten med äcklig mossa på. Så jag tänkte att om jag hade tur och inte halkade så skulle jag kunna gå på den och ta mej över utan att ramla i. men saken var ju den att det bara var dy så när jag ställde foten på den så åkte mitt ben rakt igenom och jag trilla i vattnet. Typiskt mej. Så sen när vi kom till ett typ 3-4 meters brett badställe, eller vad man nu ska säga, så tänkte jag att det var lika bra att simma över där för jag var ju redan blöt. Saken var ju den att det var skit äcklig botten och yta. Helvete vad arg jag var när jag var klar med frågorna men samtidigt hade jag kul faktiskt.

Skinnsbergarna tyckte nog att jag var lite fjollig. Men fick till några riktiga tjejskrik, asg.

 

Efter stockdraget så åkte vi hem och räknade resultatet, käka och gjorde oss i ordning.

Sen bar det av ut till Lerkulan igen och så började partyt. När Linda och Mamma Vonsan sa vem som vann och så så fick jag stå i baren och leka lite bartender tills Linda kom och tog över sin plats igen. Efter det så hjälpe jag henne och ta in öl och cider från kylen och höll lite ordning där bak med lådor och tomma flaskor och burkar. Senare fick jag hjälpa till med inträdet. Senare på kvällen höll Lindas rygg på att knäckas så jag fick ta över bardisken och så stod jag där bak och hade as kul. Dricksen som jag fick var inte så dålig heller.

 

Så över sikt var det en as kul kväll.

Skulle vilja ta med mina Boråstjejer upp nästa år och tävla. Har redan tänkt ut allt sörrö. Lady åker också med upp som maskot då. Vi ska vara Pink Ladys och jag ska sy dom rosa jackorna. Lady får en jacka där det står ”Pink Lady’s Pet” på ^^

Fast jag slits lite mellan det. Skulle vilja vara med och jobba samtidigt. Och är man med i ett lag så vill man ju festa på kvällen. Det var ett jävla ös.

 

Nu ska jag ta det lite lugnt ett tag och får skriva mer sen.

Tjing på er

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0