tacksamhet

Idag vill jag bara säga tack

Tack mina underbara vänner för att ni tar detta så bra egentligen.

Jag blir så glad när man får sms helt plötsligt där det står bland annat ”hej gumman. Jag vill bara säga det att jag är stolt över dig som tar hela denna grejen så positivt som du gör. Du kan lika bra ha brutit ihop och mått skit. Och du ska veta att när fördomarna kommer imot dig så finns jag här för dig. Roligt för din skull att du har hittat kärleken. Huvudsaken är att du är lycklig. Osv.”

Eller när ni säger ”det spelar ingen roll. Så länge du fortfarande är Vivi och min vän”.

 

Jag förstår att det är svårare för en och en annan att smälta detta. Jag är faktiskt rätt förvånad själv. Men tillslut så vet jag att det kommer bli bra. Vi kan ju vara ärliga mot varandra och säga exakt vad vi tycker. Så varför skulle det inte bli bra? När man kan tala om för varandra varför man handlar som man gör så vet man ju varför och slipper undra. Det blir inga konstigheter då.

Det är tack vare er som jag är så stark och trygg i mig själv. Vi har alltid haft varandras ryggar förut. Vi har alltid ställt upp för varandra i vårt och torrt, alltid kunnat lita på varandra. Hur ska jag kunna vara svag? Jag vet att om jag faller och slår i mig riktigt hårt så plockar ni upp mig. Kommer ni ihåg den där gången när jag föll ner för en neråtgående spiraltrappa och inte kunde se några trappsteg upp? Jag var verkligen på botten av brunnen. Vilka var det som tog min tass och ledde mig i mörkret? Ni är mitt ljussken. Dom som gör hela mitt liv värt att leva. Vi har hållit ihop i så många år nu, praktiskt taget hängt 24/7. alla våra galenskaper som bara vi kunnat hitta på, allt trubbel och alla knipor vi glidit ut ur. Vi tar oss igenom detta tillsammans, även hur lång tid det tar för att allt ska bli normalt igen. Ni ser, jag är fortfarande eran Vivi. Den ni alltid känt, vikt er av skratt tillsammans med och älskar. Jag älskar er också, mer än något annat.

 

För er som iggar så säger jag bara att det inte är jag som förlorar på det. Jag är fortfarande samma gamla Vivsan. Jag är samma underbara människa som för 1 år sen. Men skillnaden är att jag är så jävla lycklig nu.

 

Jag garvade sönder när jag fick höra ” Jag vet att du kommer ta detta med en klackspark och troligtvis sparka dom i ansiktet som kränker ditt kärleksliv.” ASG

Vissa av er är bara för roliga.. eller ”vi gör en facebook grupp!!!!” xD

 

Nu ska jag sova (: upp om 4 timmar

Tack mina älsklingar!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0