Blogglista

01. Hur länge har du bloggat?
Sen oktober 2007
02. Hur såg din bild av bloggar/bloggare ut innan du själv började blogga?
Jag hade ingen uppfattning direkt. Utan det var mer så att jag alltid har gillat att skriva av mig.
03. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Ego som jag är.. Min egen ;D
04. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Helt ok, anorlunda bara
05. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Inte så många eftersom jag inte fattar hur jag ser mina vänner. Men dom jag kan utantill är typ Sanna, Madde och Mia.
06. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Jag tror att alla är dagboksbloggar, eller?
07. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Jag tycker faktiskt om Kenzas blogg.
08. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Ingen är lik mej, jag är cp :P
09. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Jag vet inte? Dom kanske fattar lite mer om mig.
10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Men fråga dom?
11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Beror på, jag vill helst inte (t.ex.) utelämna negetiva saker om 1 person då det kan klassa som påhopp men ibland kan jag fan inte låta bli.
12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Jag kan inte säga aldrig bloggar om.
13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?

Hum?
14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Om den personen skriver en djup ”dagboksblogg” så..

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej
16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Skadligt och skadligt.. Vadå? Att dom får ont i ryggen för att dom ägnar för mycket tid åt att trycka näsan mot dataskärmen? Eller? :P
17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Nej ?
18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Ne inte så
19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Äligt så vettefan..
20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Det får vi se, troligtvis
21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Bloggar påverkar ju redan.
22. Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Det är lugnande, får en känsla av betydande.
23. Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Man får en inblick..


24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Alla som inte gjort det än!

Speciellt Sanna, för hon bloggar aldrig ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0