Mama's baby's in the heart of every school girl..

.. "Love me tender" leaves 'em cryin' in the aisle.


Varför klagar alltid folk om man lever sitt liv fort, vilt & intensivt?
Man hinner bara med mer saker då.
+ att jag är rädd för att missa något intressant.

Och jag menar vad finns det för mening med att leva ett tråkigt och långsamt liv?
Det är ett av mina riktigt stora problem, jag tar alltid åt mej för mycket att göra på en å samma gång.
Sen har jag perioder där jag inte tar åt mig något.
Men som nu, jag har saker att göra så det står mej högt å lågt.
Jag hittar verkligen ingen tid. Men det skiter jag i, På lördag ska här supas!



Jag låg å funderade på en sak inatt..
Kan man sjukskriva sej för att man har ont i hjärtat?
För likaväl som man kan ha ont i magen & huvudet så kan man väll ha ont i hjärtat?
Så ont så att man inte kan gå upp ur sängen.. eller?

Är det bara jag som känner så ibland?

Att ha ont i hjärtat tycker jag vore en väl godkänd anledning.
Fast som jag har lärt mej så skriver man "privata eller personliga problem" på sjuklappen ;)
Haha ja man måste ju vara smart å använda hjärnan.

Men igentligen.. Har man ont i hjärtat så underlättar det ju inte att ljuga om de.
Nu menar inte jag att man har hjärtproblem eller så.
Utan jag menar den där tunga känslan du vet.

Den som gör att man har så ont så man tror att man inte kan andas.
Den som gör att man bara vill sova igenom dagarna.
Och den känslan som gör att man bara vill vara liten igen å krypa upp i någons knä.


Fyfan vad jag hatar att va "stor"
Jag hatar att inte kunna krypa upp i någons knä å få det där skyddet som man behöver.
Att riktigt känna att en person är där, och att den personen för tillfället inte låter något hända mig.
Att få känna den tryggheten att gråta i någons famn, då det är som jobbigast.
Då man har ont i hjärtat. som man kunde när man var liten.

Men vad fan får vi nu? En jävla axel att gråta mot. jo man tackar ^o)
- Ibland behöver man ett knä att gråta i


Och vafan är det med mej nuförtiden? såfort jag reser mej upp efter att jag har suttit ner svartnar det för ögonen för en minimal sekund och det känns som att jag ska ramla ihop. Jävligt jobbigt ska ni veta.


Nu ska jag ta ett långt, varmt jordgubbsbubbelbad med levande ljus å sen sova. Tjingeling

Alannah Myles - Lover of mine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0