Lördag kväll 26/4

Var så jävla trött igårkväll igen så jag orkade inte blogga
Och imorses kom jag inte in på bloggen, som vanligt (!)

Igår var jag så duktig och beställde hem kort från fuji.
Det blev 158st men betalade bara 71 kr, fick ju 100 kort gratis.
Äntligen ska det bli ordning på de! jag längtar

Korten kommer nog på onsdag tror jag.
Ska försöka komma hem till Sanna nu någon dag i närheten,
Skulle vilja ha alla turkiet kort.
Ska göra det albumet jättefint med dekorationer hade jag tänkt.


Efter jobbet idag så åkte vi ut till Ekhagen på loppis idag :)
Riktigt mysigt va det, Det va jag, mamma, Marie och träffade Bea och hennes pappa där ^^
Även Alex kom ut efter han hade jobbat klart.

Hittade lite små skit,
Bland annat lite Lp (Bon Jovi, Scorpions osv.)
Tycker att det är så jävla kul med sånt skit :)
Nu är det inte förens om ett år med det är okej,
värt och vänta.

Skulle egentligen åka hem med mamma efter det men åkte Alex till knalle istället.
Köpte 2stycken album till korten som jag beställde.
(Är så nöjd att jag äntligen skickat in kort på framkallning!)
Mamma kom också ut till knalle sen så vi fick henne att skjuta bågskytte,
Visste faktiskt inte att hon hade hållt på med sånt förut, men det hade hon.
För 30 år sen! hahaha



Vi drog och käkade efter det och sen träffade Alex sin mamma och morbror för att prova kavaj.
Jag tycker att sånt är tråkigt så jag gick med mammi i knalle en stund till.
men när vi skulle hem så fick vi något ryck och drog in på ZOO hörnan,
Så det slutade med att jag kom ut med 2 nya sallamandlar. Tack Mamma!
En av dom är en hona med bäbisar i magen :) så nu ska vi få mer bäbisar.
Det är ashäftigt då dom kommer ut med fenor och sen ser man steg för steg hur dom utvecklas.
Kan knappt vänta! Fan vad coolt!!!

Fick massor av tips av han som äger Zoohörnan, skit trevlig och duktig är han.
Så när jag kom hem så gjorde jag om i hela akvariet, slängde ut massor av skit som inte var bra,
exempel grodorna, vita stenar osv.

Visste ni att grodor och sallisar har olika sorters gift på sej och att dom stöter ut varandra?
Det är därför som våra sallisar inte leker osv.
Eller visste ni att vita stener höjer ph-värdet i vattnet och förstör slemhinnan på sallisarna?

Men jag kastade inte ut grodorna.
Dom fick flytta till ett litet akvarium som jag köpte på loppiset idag.
Hade tänkt att ha det till att ha sallisarna i när jag gör rent i deras riktiga hem.

Men nu ser i allafall en del av vårat stora akvarium ut som deras hem miljö.
Slängde i massa mossa som dom gillar jätte mycket.
Dom dyker i och ur det jätte mycket. Såfort jag ändrade så blev dom genast jätte pigga,
Fan dom tjockaste har typ rejs på botten.
Dom springer omkring. Haha jätte kul att se på! :D

När jag ändå ska upp till det området på måndag (gitarrlektionen) så ska jag springa in på ZOOhörnan igen,
Ska köpa en till matsort, har två stycken nu.
Men vill ha tre, en sort i veckan.

Räkgrejer på söndagar
Frysta mygglarver på onsdagar
Och flingor eller något på fredagar


Måste även köpa lite mer rötter, växter och stenar.
Men det får bli nästa lön, Måste köpa andra grejer nu.

Vill ha mer sallis-grejer.
Vi anpassade ju hela akvariet efter slamkryparna..
Så hade bara 1 levande växt och resten plast.
Slängde ut alla plast utom 1 idag..


Aja, Nu somnar nog Alex snart. får väcka honom..
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0