Sommar natt

Finns det något härligare än sena sommarkvällar?
Man tänder en brasa, tar upp flaskorna som har legat på kylning i vattnet & sitter och myser.
Sen drar någon fram en gura och klinkar i bakgrunden.

Ge mej nu!

Inte för att det kommer att bli så många sena sommarkvällar för min del..
Jävla jobb. Och vad gör man det för? jo för att kunna åka utomlands..
Men det är värt de.

Detta blir nog ingen röjj sommar för min del. hälvete.

Sommarnatt, det är nog det bästa som finns.

Jag skulle i allafall vara nöjd just nu om det bara va lite varmare,
Om jag slapp min jävla förkyldning & det fanns mer tid till saker.



Engång läste en person min blogg och skrev sen i sin egen;
"
Du skrattar fast du vill gråta.
Du ler fast du inte kan.
Du är stark fast du vill vara svag.

Men gör inte så mot dig själv.

Du vet att ögon inte ser
det som hjärtat gör . . .
"

Och jag har faktist funderat på det lite då å då..
Och jag kom fram till att det är mycket riktigt att hjärtat ser det som inte ögat ser.
Och nu kommer det där Men'net

Men varför blundar hjärtat för det ibland då?
Varför väljer man att inte se det som hjärtat känner?
Rädsla? Oro?

Inte en anning.. Vad tror du Madde?




Nu har jag inte tid att skriva mer.
Tjing mä'rej

Kommentarer
Postat av: madde.

" Word's don't come easily " ...
Det säger väl rätt mycket va?
men du.. Du väljer att blunda för det som gör ont.
För det du är rädd att se, för det du inte vågar känna. För det som är främmande. Ögat ser inte det.
Men hjärtat gör. Och hjärtat är den enda sanna vägledaren genom våra liv... Följ det.

2008-02-09 @ 17:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0