Somethings never change

Onej jag är inte arg.
jag är totalt vansinnig!

Om du tror att ni ska kunna trycka ner mej en gång till så har du fel.
Jag har haft problem i skolan sen jag va liten,
och du tror att du ska kunna rätta till det genom att slänga ut mej från den enda klass sen barnsben som jag har känt mej trygg och omtyckt i?

Du har ju rätt fel då.
Jag har redan bestämt mej,
jag ska klara det, jag ska kämpa.

Så jag satt i godtro att ni inte ljög (för en gångs skull då) i gårkväll med min mamma
och lag upp det för henne hur jag hade tänkt å fixa det.
Jätte bra såg det ut om jag får säga det själv.

För jag vet att jag kan kämpa mej upp, jag är inte dum.
jag har faktist läshuvud å den enda som sumpat det är brist på motivation.


Och vad händer när man kommer till skolan nästa dag då?
Helt plötsligt kommer du som ska kalla dej en bra rektor å bara säger att nästa lektion ska jag inte få ha med min klass. För den har du slängt ut mej ifrån. Jo man tackar!

Där försvann den motivationen.

Vem vill gå i en klass där man bara har folk som tycker illa om en?
Vem i hälvete vill gå i en klass som man inte kan ha ryggen fri i?
inte jag ialf.

Det är alltid så. Alltid.
Såfort något flyter på så kastas man ner på botten,
å blir fylld med skit

Så vad skulle man göra utan dej Sanna?
Tack så mycket för att du hjälpte mej idag.
Tack för att du fixade så att dom sätter in mej i klassen igen
Och Tack för att du finns där alltid och oavsett.

Så nu är allt upp till mej om jag klarar av detta.
Vilket jag vet att jag gör.
Behöver bara lite stöd å uppmuntran för att orka hålla igång.

Det är ju inte lite ämnen som jag har efter mej.
Fast iofs, det är ju inte hela.
utan bara några uppgifter eller prov hit å dit.

Äsh. Spela roll, jag vet att jag kan..




Och Annars då?
Jodu tycker att det är lite falska spel hit å dit.
Men so what igentligen.
Jag vet exakt vilket "farligt" spel som jag gav mej in i nyligen.

Jag vet exakt hur jag ska spela ut mina pjäser.
Och jag vet exakt hur jag ska få er dit jag vill.

Tänk efter innan ni gör erat drag.
för jag har ett stort
försprång.

Men varsegod, Man kan alltid försöka.
Du har varit en bricka på min spelplan i några år nu.
Så jag vet hur jag ska hantera dej. tänk efter.


Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Emmy såklart

oh, vivi du får inte lämna mig i klassen, fan, vem ska trakassera alla lärare och skratta åt mina dåliga skämt bara du typ fattar :P jag vill inte bli av med en sån tjej som du i klassen, du håller andan och stämningen bra i klassen. jävla lärare och rektor. min vivi ska vara med mig :)

2008-01-07 @ 17:26:18
Postat av: Pöjjsan

I know u can and always will do it :)

2008-01-07 @ 17:30:47
Postat av: Bänana

Och jag älskar dig.

2008-01-08 @ 20:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0