Den 21:a December 2012, End of world (?)

Är jag verkligen så efter.
Det är inte förens nu som jag har snappat upp det där tramset med "Den 21:a december 2012"
Tydligen är jordens undergång då.
Om ni är lika efter som jag så handlar det lite kortfattat om det här:


"Profetian baseras på att Mayakalendern tar slut. Mayaindianerna säger att gudarnas skapelse kommer att utplånas vid starten av den
13:e B'ak'tun.
Solen kommer att lägga sej på vintergatans "ekvator", just nu driver vi runt på ovansidan på galaxskivan, men vi driver långsamt nedåt, så efter 21/12 2012 kommer vi befinna oss på undersidan av galaxskivan och detta är skrämmande eftersom (enligt vissa) öppnar upp en energiport från vår galax centrum som kommer påverka solens aktivitet. Och tydligen kan man redan nu känna på en ökad aktivitet eftersom det bara kommer bli varmare de närmaste åren, dessutom kommer solvinden att bli allt starkare ju närmare vi närmar oss det tillfället. Något som också kommer hända är att den magnetiska nordpolen kommer att pendla över till den motsatta sidan av jorden (detta är något som pågår i detta nu!) och detta gör oss här på jorden extra sårbara för kosmisk strålning av alla dess slag.
Sedan finns det en rad andra bevis för apokalypsen, bland annat har tibetanska munkar sett och kommit i kontakt med UFO:n som kommer att utrota oss 2012. Naturkatastroferna kommer att öka (särskilt jordbävningar som populärt omnämns i Johannes Uppenbarelse i Bibeln (man kan även se detta i aztekernas kalender)). Vatikanen har själva en profetia som ligger dem nära om hjärtat; helgonet Sankt Malachy hade detaljerade visioner om att det kommer att utses 112 påvar innan domedagen och Benediktus XVI (den nuvarande påven) är den 111:e i raden, alltså kvarstår endast en.
i sista avsnittet av the X-files sägs det att utomjordingar kommer att invadera och erövra jorden. Detta kommer dock ske 22/12 2012, en dag efter."


hittade denna texten på en sida som jag inte kommer ihåg vad den heter då jag kopierade texten till ett antecknings dokument
och fortsatte sen att leta vidare.

Men vad tycker ni om detta? skitsnack?
Jag tycker att det är skrämmande då allt verkar peka på samma.

Men man får ju inte glömma bort att Mayaindianerna förutspådde
"slutet av världen så som vi uppfattar den"
Det kan väll likabra tyda på en nystart istället för jordens undergång?

Det där om att solen kommer att lägga sej på jordens "ekvator" och att vi märker det för att det blir varmare osv. då?
Global uppvärmning säger jag.
det kan ju inte ha något att göra med att solen lägger sej i vår ekvator då den globala uppvärmingen har uppstått pga ex. våra utsläpp.
(bara i förbifarten. Visste ni att om sveriges befolkning skulle vara vegeterianer i 1 vecka så skulle produktionsutsläppen av kött den veckan motsvara våra bilars utsläpp i ett år? något att tänka på va?)

Det om ufon som har bestämt att just 2012 ska dom utplåna oss då?
haha, vadå har dom räknat ut att dom behöver exakt x antal år för att förbereda sej?
Skulle det inte vara bättre med en "överasknings attack"?
Det måste ju vara trams.

Däremot det där om att det skulle vara 112 påvar innan domedagen..
Det tycker jag är rätt intressant på ett sätt.
Eftersom det endast är nästan 3 år kvar och vi är på påve nr 111.
Han är också den äldste som valts till påve sedan Clemens XII valdes 1730 så han kan ju kolavippen av en hjärtattack eller något när som helst.
Men om man söker på honom på wikipedia så säger dom att han är Katolska kyrkans 265:e påve.
Hur i helvete stämmer det ihop?


Om jag har fått något om bakfoten så rätta mej gärna.

Kommentarer
Postat av: Mia

Visst blir man lite nojig av sådan här läsning. Men den dagen Jorden kommer gå under lever ingen av oss nu levande. Det tror inte jag ialla fall. Jag tror att profeterna kan ha rätt i viss del av sina profetior men sedan så ändras det om till nutida version. Man får inte glömma att vi är mycket mer öppna för den "andra" sidan idag än vad man var för bara 100 år sedan. Jag tror att vi går mot ett mer accepterande spirituellt samhälle och att den sidan kommer att ta mer plats.. Vilket gör att den värld som vi fortfarande lever i med all förnekelse att det existerar något som helst liv efter döden kommer att förändras. Och det innebär ju för många att deras värld så som de uppfattat och trott på faktist dör ut. Kanske är det en sådan förändring de skådat. I Tarotleken står kortet "Döden" för en förändring, en nystart inte alls bara om död och elände.. Jag tror att vi ska stanna upp mer och försöka lära oss att ta vara på varje dag..leva i nuet. "Carpe Diem".... Inte vara kvar i det som varit, inte oroa sig för vad som komma skall utan leva här och nu!!

Givetvis ska man tänka på miljön och sånt, inte det jag menar, men rent själsligt!

Man kan inte förändra det som varit, man ska inte tänka att en dag ska jag göra allt det där och att man bara lever för att förverkliga en dröm någon gång i framtiden. Det är ingen idé att sia om framtiden för det är nu du lever, kanske inte imorgon eller om tio år utan NU. Ta vara på det!

Kram

2009-01-02 @ 11:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0