husdjur - mer än "bara ett djur"

Mer än "bara ett djur"

Jag fattar inte hur man kan säga så. "det är bara ett djur, köp ett nytt, ett likadant" osv.
För mig är ett djur mer än ett djur, det är också en individ.

Ska jag säga så till din mamma när du dör?
"äsh va fan, det är bara din son. knulla till en ny vettja!"

Jävla puckon..
För mig är ett djur en vän,
någon som alltid blir glad när du kommer hem, oavsett tidpunkt.
någon att hjälpa och ta hand om.

Vem var det som fick höra alla sorgsna historier när du var liten?
Ditt favorit gossedjur och din hund.
(eller va det nu var för ett djur du hade)

Jag vet själv vilka som fick höra alla mina historier.
Maja och Sigge.

Majja var mitt katt gossedjur och Sigge är min katt, min prins.
Jag tyckte att det var som om sigger förstog.
Han kom (kommer) spinnandes jämt när jag var ledsen och strök sej mot mej.
det var som om han ville muntra upp mej.
sen berättade jag allt som hänt för honom medans tårarna ran.
och ibland gick han bara iväg efter en liten liten stund.

han gick dom gångerna som inte var så farliga, då jag förstorade upp allt.
det var som att han ville säga "skärp dej, det är inget att vara ledsen över. Ta nya tag"
Men han kom alltid tillbaka.

men när jag var helt utom mej så kom han och lag sej brevid min sida och spann.
Det kanske låter helt löjligt för er.
Men om människor har intuition så varför kan inte djur ha det?
Dom är inte dumma precis.

Jag tror inte ett skit på att hundar är färgblinda.
För såfort det kommer en gul bil så ska Lady dit.
(Min mamma har en gul bil och hon älskar att åka i den)
Förklara det i så fall.


Fattar inte vad folk tänker när dom säger "skit samma, köp en ny"
Ska man bara göra det när man har tagit hand om ett djur i 10 år?
Tagit promenader, matat, lekt med, skrattat så att man kissat på sej för att dom är så roliga ibland?

Ett djur är mycket ärligare än vissa "vänner" som man skaffar genom åren, mycket mer pålitliga, trofasta osv.
I mina ögon är djur mycket bättre än vissa personer.


Vem är det som försvarar dej när du är ute och går i mörkret när någon hoppar på dej?
Du kan ju alltid lita på att din hund inte lämnar dej i sticket.
Men vad skulle vissa andra göra?

En hund är inte ute efter att rädda sitt eget skin...

Kommentarer
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar: Haha, då har du hört något galet : ) Silverschampoo sliter absolut inte lika mycket som en blondering. Ett schampoo är ingen kemisk behandling : )

2009-01-07 @ 15:47:53
URL: http://lindaslya.blogg.se/
Postat av: madde

håller med!! Ngt som hänt? :/

kram

2009-01-07 @ 18:22:21
Postat av: Mia

Håller med. Ingen människa kan någonsin ersätta den tillgivenhet och trofasthet som ett husdjur ger. Vad vore världen utan dessa fantastiska små varelser eller stora för all del.

2009-01-08 @ 11:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0