betyg

Hittade mina betyg från höstterminen i 9an idag

Såhär rötna var dom:

 

 

 

 

Bara 3 jävla betyg.

Hemkunskap, musik och svenska. Hur fan lyckades jag ha G i svenska?

 

När jag gick ut 9an så vet jag i alla fall att jag hade typ G i grundämnena + vg eller mvg i bild och hemkunskap.

Frågan är hur jag lyckades med att inte få något i bild från Daltorp. Jag var ju för stökig så dom slängde ut mej i slutet av 8an. Kanske var därför, för annars tyckte bildläraren att jag målade bra och jag låg alltid på högre nivå än dom andra, typ gjorde andra saker och så. Varför jag bara fick G i hemkunskap är ju rätt självklart. Matkrig och allt som jag höll på med där är ju inte så populärt. Och föresten hur ska man visa vad man kan när man ändå bara får gå efter recept. Alla gör ju likadant. Hur fan går det ihop? Vad skiljer den enda från den andra när allas är likadana?

 

Jag ångrar att jag inte pluggade mer medan jag gick i skolan. Vilken jävla idiot jag var. För jag har verkligen läshuvud. Kolla bara religionen, den tyckte jag var intressant så jag lyssnade på lektionerna i stället för att latja. Jag pluggade inte direkt något nämnvärt heller. Ändå var det ett starkt Vg där.

Hon sa det själv historialäraren, att hon var väldigt imponerad av mej. Inte bara för att jag hann en hel 100poängskurs på den korta tiden utan även för kvalitén på skiten. Hon hade ju trott att jag bara skulle slänga ihop något jätte snabbt. I o för sej så lag jag faktiskt ner lite tid. Men det var ju behövligt. Och det är ju skillnad på att lägga ner tid och lägga ner tid.

 

Men nu ska jag sluta skryta om mej själv och gå ut och ta en ciggis med mamma

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0