Muffar

Är hemma nu igen.

Jag och mamma promenerade till biblioteket i stan förut. Men dom hade inte min bok inne nu, Harry Potter and the prisoner of Azkaban. Eller hur fan det stavas. Blev ju klar med tvåan igår. Så jag lånade 4an på engelska så länge och så får jag se om jag orkar vänta på att få 3an av Sarah eller om jag läser min på svenska. Det märker vi.

 

Sen gick vi till djuraffären och köpte en ny firre, hittade den sötaste minsta scalar som jag sätt. Gulli gull var den! Så den fick följa med.

 

Så också en större plexis (aka muff) än vad jag har. Så jag gjorde en deal med mamma. Om jag stoppar över all min ”skräpfisk” (kallar mamma mina tetror eftersom att man typ måste trampa ihjäl hennes ciklider) i hennes lilla akvarium och trycker i ciklider i mitt stora så får jag den. Så jag får väll göra det då. Jag sa att jag inte hade råd att köpa varken ciklider eller stenar men hon sa att det får la hon göra. Ska få några av hennes ciklider eftersom dom ynglar av sej så mycket och sen ska vi blanda upp dom med andra ciklider som är färgglada. Så det blir nog asbra.

 

Efter djuraffären så drog vi och köpte bullar och cola sen promenerade vi till Sanna och satt där och rökte, tjöta och fika. Mysigt ^^

 

Nu ska jag slappa lite och sen bär det av till stan.

Hoppas att ni haft en bra dag också!

 

 

Glöm inte att slänga in en röst: http://thecharmedone.blogg.se/2009/july/bidragen-i-veckans-blogg-tavling.html

På nr 9

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0