Rädslan för ensamheten

Oj jävlar vad jag var på hugget nu då. Detta är typ femte inlägget efter 12.

Haha jaja men det ploppar upp så mycket som jag vill skriva om!

 

Just nu funderar jag på att gå och lägga mej ”tidigt” idag.

Men problemet är att jag inte är trött, jag vill egentligen bara gå och lägga mej för att jag vill gå upp tidigt och gå ut och sola. Sattsar på att vara ute innan 11.

 

Problemet är bara att när jag går och lägger mej runt denna tiden så brukar jag inte komma upp innan 1. tidigast 12. Så det är nästan ingen ide att gå och lägga mej.

För kom ändå på att jag måste vara hos Pörsy imorgon runt 10 – 11. ska hämta lite filmer som jag vill se. Mhm.. ja vi får se.. ska nog i alla fall lägga mej och läsa en liten stund.

 

Häpna men bokmalen Vivsan håller fortfarande på med ”Vid hägerns skarpa skri”

Haha ja i o för sej så har jag bara läst den i två dagar. Men det är mycket för mej :P Borde vara klar nu men har bara kommit halvvägs.

 

Men en sak som slog mej helt plötsligt var:

Varför verkar alla så rädda och ledsna för att vara ensamma?

 

Överallt ser man tecken på det även om dom inte säger/skriver det rakt ut.

Man ser det på ord och beteende.

 

Varför inte bara glädjas åt ensamheten? Så som jag gör.

Annars känns det ju självklart som att det suger get pung. Man måste ta styrkan/förmågan att vända ett nerslag till en framgång.

Är det verkligen så hemskt att kunna göra vad man vill utan att stå till ansvars för någon annan än en själv? Att kunna tänka på bara sej själv, utan att ta hänsyn till någon annans känslor eller tankar?

 

Jag tycker att det är underbart.

 

Det är bättre att se det positiva i det hela än att gå och grubbla och tycka synd om sej själv. (vilket jag i o för sej är mästare på. Men inte i detta sammanhanget då)

Ryck upp er, världen har mer att ge än en flickvän/pojkvän.

 

Jag tror att det finns någon för en och alla. För eller senare kommer man att hitta den. och tills dess kan man lika bra leva livet!

 


Kommentarer
Postat av: Mia

Den rätte kommer när man minst anar det. Se på mig. När jag absolut inte ville träffa någon så slog kärleken ner som en blixt och jag hade inget val, annat än att bli kär. Hm, konstigt. Jag håller med dig Vivs, glöm inte av att lev i väntan. Lev livet innan det är för sent! Ha det gött.

kram

2009-07-03 @ 09:37:44
Postat av: angelica - en annorlunda och bättre ung mamma blogg

vilken fin blogg du har, lägga till varann på bloglovin kanske?=)

2009-07-03 @ 09:40:34
URL: http://enkärlekssaga.se
Postat av: hanna

Tack för tipsen ! (L)

2009-07-03 @ 11:09:08
URL: http://hannalindsgard.blogg.se/
Postat av: Randy

Jag tycker inte om att vara ensam på kvällen!

2009-07-03 @ 11:58:46
URL: http://www.randys.se
Postat av: Linda - det handlar om helheten!

Hej!

jag är en helt vanlig tjej som skriver om min enkla vardag, mode o lite om det lilla extra.



i min blogg kan du följa mig, den riktiga linda, genom mitt liv som före detta långtidsjukskriven,

o till mitt liv som det ser ut idag.



Jag vill att du tar dig en titt i min blogg, o även att du följer mig via bloglovin.

jag följer så klart även dig.

Jag tycker nämnligen att det är dags för oss små bloggare att ta oss uppåt,

att vi får synas och höras. Det är minsann vår tur att glänsa och vår tur att bli hörda, inte sant!?



Tillsammans kan vi ta oss uppåt, o

samtidigt ta ner dem alla provocerande bloggare som ljuger, är ytliga, bedrar och spelar ett spel.



summan av alltsammans: titta in hos mig, följ mig via bloglovin, vi ska nå toppen tillsammans!

2009-07-03 @ 12:40:55
URL: http://w
Postat av: Linda - det handlar om helheten!

oj..min blogg adress kom inte med!

2009-07-03 @ 12:41:34
URL: http://lindapyykkonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0