Time after Time

naj det blev ingen långrunda på flymader.
tina kände sej dålig å majsan sover väll som vanligt.
själv funderar jag på vad fan som händer nu (?)

ska nog lägga mej i badet ett litet tag.
stinker solarium men känner också att det vore härligt att lägga sej i ett varmt skumbad med tända ljus å en bok.
sen ska jag nog spela lite gura.

ska ju spela in time after time i en plockversion.
krävs lite arbete med den låten.
det va ju så längesen jag lärde mej den så måste friska upp minnet.

versionen jag ska köra liknar denna
http://www.youtube.com/watch?v=SMznNlfLXP4

men inte riktigt.
hittar inte min version på youtube, den fanns där förut.

men ska inte sjunga riktigt som hon gör i den versionen där uppe.
utan en annan, det ska ju vara som jag vill ha de.

hörde ni föresten hur jävla ren röst Eva cassidy hade i den versionen?
jag rös, är det verkligen lagligt att ha sådan ren å klingande röst?
här snackar vi klockrent.

im loving it.

låten är smärtsam, så jag vet att den kommer bli kanon sångmässigt.
texen å meningen bakom varför jag lärde mig spela låten från början..
syftet med den var en överaskning från början..
han vet fortfarande inte om det.

tack vare betydelsen och smärtan så kommer jag att få sån jävla kraft i sången så det är bara bra.
tror verkligen att jag kommer att överträffa mig själv denna gången.
känner det på mej..


jag ska faktiskt inte spela in den låten i studion.
utan i skolan.
å jag vill lägga ner mycket tid på detta,
det står för en väldigt stor del av betyget.

jag skäms fan om jag får mindre än vg i betyg på gitarren.
om man nu ska jämföra mot vad dom andra ligger på för nivå.
inte för att jag ska sitta här nu å tro att jag är störst, bäst å vackrast.
men eftersom jag har spelat längre så är det ju självklart att jag är bättre.

å nuförtiden är jag ju bättre än förut,
nu när man har tid att sitta å klinka.
frågan är om det finns något bättre än att sitta där i sin egen lilla värld?
jag å guran asså.. vi är grejjer det..

-----------------------------------------------
Lying in my bed
I hear the clock tick and think of you
Turning in circles
Confusion is nothing new

Flash back to warm nights
Almost left behind
A suitcase of memories
Time after sometimes
You picture me
I'm walking too far ahead
You're calling to me
I can't hear what you've said

And you say, go slow
I've fallen behind
The second hand unwinds

If you're lost, you can look
And you will find me
Time after time
If you fall I will catch you
I'll be waiting
Time after time
If you fall I will catch you
I will be waiting
Time after time
Time after time

After your picture fades
And darkness has turned to grey
Watching through windows
I'm wondering if you're okay

And you say, go slow
I've fallen behind
The drum beats out of time

If you're lost, you can look
And you will find me
Time after time
If you fall I will catch you
I'll be waiting
Time after time
If you fall I will catch you
I will be waiting
Time after time
Time after time

Mm mm mm
Time after time
Woo ooo ooo
Time after time
Time after time

-----------------------------------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0