hundsnack

Så nu har jag Internet igen! Yeah! Mitt liv är tillbaka, haha ;D

 

Funderar fortfarande på det här med hunden. Fick svar av uppfödaren nyss och det finns 3 tikar kvar. Så det avgjorde ju saken i frågan om det skulle vara en han eller hon hund. Var lite sugen på en hanne eftersom jag redan har Lady. Men om det bli någon av dom så får det ju bli en hona. Men saken är ju den, har jag tid för en till hund? Egentligen är det ju inte så stor skillnad på 1 & 2 hundar men ändå. Nu när den är valp så är det ju stor skillnad, men det spelar ju ingen roll eftersom jag ändå är arbetslös nu. Saken är ju den att den rasen behöver så mycket motion och aktivering. Lady är ju en äkta soffpotatis på det sättet. Men tid får man ju alltid lov att hitta. Funderar på detta asså.

 

Det värsta är ju att dom 6000 som en valp kostar har jag ju, så det bara kliar i fingrarna efter att sticka iväg och köpa en liten sötnos. Men va sa vi? Det va inte okej att impulsköpa en hund. Haha ^^,

Väntar på svar från uppfödaren om någon av valparna är blåögda. Så det får nog avgöra. Men med tanke på att Malamute är brunögda och dom är 60% av den rasen så är det kanske inte så stor chans. Men man vet ju aldrig.

Men den måste vara blåögd, har alltid velat ha en blåögd hund.

 


Kommentarer
Postat av: Mia

Då ska du vänta på att du får en blåögd hund. Så gjorde jag med Picasso, där hade jag bestämt mig för en långhårig röghårig sak, hane och då letade jag till jag fick just honom. Så om det nu bara skulle finnas brunögda, ja vänta då till nästa kull. Då vart det inte meningen att du skulle köpa en vovvsing just nu. Se det så. :)

kram

2009-10-03 @ 11:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0