Gretas

Igår var den roligaste utekvällen på länge!

 

Allt började med att jag var rastlös, så jag drog upp till Lurre för att träffa lilla Bea en stund. Hade även bio i tankarna tillsammans med Soph. Men det gick ju ingen bra film där heller. Så jag blev ännu mer rastlös och tänkte att nu får det fan hända något innan jag tar ut min frustration på något. Helt plötsligt hör jag i förbifarten en fest med gratis vodka på Göta samt så viskade en liten fågel i mitt öra att vi kunde åka till Gretas i Göteborg efter att fågeln hade slutat jobbat. Det gäller ju att gripa tillfällena när dom väl kommer. Så jag och Bea traskar ner till Göta, dricker vodka/oboy, röker tusen cigaretter och sen pyser hem till mig för att fylla på alkoholen och byta om. Chop chop bråttom som fan får vi när vi inser att bussen aldrig kommer och att fågeln har slutat jobba. Så när vi väl är i stan så halvspringer vi till Kristineberg (jag säger springer, Bea säger går, så det blev en mittis) Bea skyndar sig att byta om och sen bär det av till Götalaboooorg. awesome!

 

Vet inte riktigt vad jag ska säga om det asså, mer än grönakepsen, dans, dricka, skratt i mängder, asgarv, sömnighet, pissnödighet, mer skratt, mer alkohol och helt enkelt en helt underbar och perfekt utekväll.

 

JAG VILL ALDRIG MER GÅ UT I BORÅS!

- jag är helt förälskad i Bee bar och Gretas

 

Jag har garvat hela morgonen åt Bea, speciellt när hon härmade mig för att jag sov 1 -1,5 timme på stengolvet på Nils Ericsson centralen och bara klagade över att jag hade fått så jävla ont i ryggen.

 

Bea: ”Nej jag vill inte! Jag ska inte, jag gör som jag vill! Jag är i trotsåldern! JAG ÄR I TROTSÅLDERN!!!!”

”Jag sa ju att bänkarna var bekvämare att sova på…”

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0