inte okej

Hallå Fuckfaces

 

Jag har haft otrolig ångest sen i söndags för mitt hår, har inte ens velat stiga upp på mornarna.

Men det känns lite bättre nu, jag färgade det brunt igår så det är lite finare. Men inte riktigt okej ännu.

 

- ”du vänjer dig”

Jaa jag kanske vänjer mig till den grad att jag inte får en total chock när jag går förbi en spegel eller något som reflekterar men jag kommer aldrig tycka att det är fint på mig. Det gick så långt så jag tänkte kasta något igenom min spegel häromdagen eller åtminstone ta ner den, det som hindrade mig var att den är ny och rätt fin. Aja, man kan fan inte få allt här i livet och jag måste sluta klaga och må dåligt för att jag har kort hår. Jag ser hur det påverkar mina närmaste. Min egen flickvän har sätt jätte deppig ut dom senaste dagarna och när jag frågade henne varför hon var ledsen så sa hon att det var för att jag var det. Och det är ju så det är, man delar både glädje och sorg. Det bevisar bara att detta är på riktigt, det är inte bara något skit förhållande.

Jag måste i alla fall börja spela att jag mår bra, för alla andras skull. Jag måste skärpa mig på riktigt nu. Det måste ha varit en pina för alla som har hängt med mig den senaste vecka.

Men det är fan inte lätt att tycka om sig själv nu. Förut fanns det en sida av mig som jämt var glad, till och med när jag var ledsen och arg så. Inombords hade jag alltid roligt oavsett vad jag gjorde. Det känns som att den inte finns längre, det går lixom inte att vara glad till 110 procent. För så fort något reflekterar mig så stupar jag neråt. Det är jobbigt, riktigt jobbigt. Förut hade min positiva sida bara tänk ”äsh, skit samma. Vem fan bryr sig? Jag är så jävla snygg i allt. Och det växer faktiskt ut snart”. Det går bara inte att tänka så nu. Jag vet fan inte varför. Jag vill bara sova, gå i ide eller något. Ne det här är fan inte okej.

 

Nu ska jag äta och sen bege mig till gamla hederliga lurre

 


Kommentarer
Postat av: Mia

Äch! skit i frillan nu Vivi. Du är fin i allt. Varför rakar du inte allt istället. Vore ju jättefint. Eller jag tror det iallafall. Men om du tar en nylonstrumpa och knyter den tajt, tajt runt huvudet så kanske du kan se på ett ungefär hur du skulle se ut i rakat. Jag tycker det är skitsnyggt på de tjejer som rakar sig och som istället klär upp sig med fin sminkning. Lite rockigt är det allt.



Inte deppa mer nu!!

Ajabaja. Tänk på hur jag såg ut i huvudet..ha,ha ja, det är okej du får garva. :D

Men nu har det vuxit ut. Stå emot impulsen att färga och klippa och sätta dit löshår och sen går det fortare än du tror. Du får hitta ett annat sätt att lösa dina frustrationer på än att greja med håret. Gör som jag...såga itu soffan!!

Eller nej, förresten gör inte det , för det ångrar man sen med.



Ha det nu gott. kram kram

2010-06-13 @ 12:11:07
Postat av: Lina

Jag säger inte att du är fin i ditt hår bara för att vara snäll. Du passar verkligen i det! :)

2010-06-14 @ 12:14:02
URL: http://aiwendil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0