14 år till salu

har precis köpt den sista kurslitteraturen och jag känner min rånad.
6 stycken små ynka böcker för närmare 2000 kr, som sagt.. skinnflådd plånbok..
som tur var så fick jag syn på att som student så kunde man beställa och ta det på en speciell faktura som inte behövde betalas innan sista november. då känns det ju inte lika mycket istället för att behöva punga ut allt på en och samma gång.

jag har så många böcker som jag egentligen vill beställa, som ligger i min önskelista på adlibris. men räknade ut idag att alla sammanlagt ligger på över 5000, runt 5500 tror jag. förträngde siffran rätt snabbt då jag insåg hur stor den var. fast egentligen var den inte så stor, för det var för 46 st varor och då så var några av dom boxar som innehåller från 3 till 7 böcker.
syndade lite idag när jag skickade efter kurslitteraturen, jag lag till en ynklig liten pocketbok i beställningen också. men eftersom den inte kostade mer än 39kr så var det ju ingen större synd. boken jag skickade efter heter 14 år till salu. antar jag fel om jag antar att dom flesta har läst den redan?


Det här är 14-åriga Tessans egna historia. Hon lever ett välanpassat liv i en mellansvensk stad, med mamma, pappa och syskon. I skolan går det bra och hon älskar stunderna hon tillbringar i stallet.

Men så en kväll raseras allt. På väg hem från stallet blir hon våldtagen av en jämnårig kille. Chockad tar hon sig hem men berättar aldrig för någon om vad som hänt. I stället tar Tessan på sig all skuld för våldtäkten och mår allt sämre.

När en kompis föreslår att de ska sälja sex via nätet för att tjäna snabba pengar tvekar hon inte. Tessan dras in i en ond cirkel av självförnedring och prostitution i jakt på bekräftelse. Genom att sälja sin kropp gång på gång straffar hon sig själv och försöker ta kontroll över situationen. Men snart inser Tessan att hon inte längre har makten över sitt liv. Till slut får hon inte ens betalt av de män som regelbundet ringer och kräver att få utnyttja henne. När hon byter skola för att komma ifrån dem hittar de henne och övergreppen fortsätter. Hennes omgivning märker inte vad som händer. Finns det ingen väg ut ur helvetet?




Har läst den förut och visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen under läsningen och när jag var klar med boken. seriöst.. får sånt här skit verkligen hända. inte för att jag är förvånad, utan för att jag är arg. vansinnigt arg också..




men nu måste jag faktiskt städa. något jag borde gjort för flera timmar sen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0