dysterheter och glädje

Läste inlägget som jag skrev för cirkus 11 timmar och 30 minuter sen.
Insåg hur depp jag var i morse och hur glad jag var några timmar senare, tänkte på vad det var som piggade upp mig och insåg att det som vanligt var musik. 

Jag och en besökare satt i replokalen på jobbet och jag försökte lära honom (killen som inte spelar i vanliga fall men gärna vill) Seven nation army på bas medan jag spelade den på trummor. Det lät kanske inte så bra hela tiden men jävligt roligt var det. Så jag bestämde mig för ett nytt projekt! nämligen.. trummor! på riktigt nu, helt själv, utan att någon lovar att hjälpa mig och sedan tröttnar.
Har kollat runt på några digitala, kiligt men det funkar bäst i lägenhet. visst kan man använda sådana där gummiplattor som dämpar ljudet men då hör man ju likförbannat inte vad man spelar.
Fast jag vet ju inte riktigt vad som är bäst att köpa. Så ska höra mig runt med trummisarna som jag känner och kolla lite på det. har ändå en månad på mig att bestämma mig eftersom jag lika bra kan vänta tills mellandagsrean börjar. Tänkte börja spela lite på jobbet först också och känna efter först. för det blir ju faktiskt en lite dyrare leksak än en barbiedocka.

Hur fan ska jag få tid med detta då? :)

Sen insåg jag också nyss att jag inte har något liv som 21 åring då jag faktiskt städar kl 12 på en lördag natt. men orkade verkligen inte gå ut idag. är helt slut efter gårdagen. så jag ska faktiskt sova snart. Anna kommer hit och väcker mig i morgon bitti så att jag kommer upp. vi ska ta en kaffe och käka en jätte stor frukost (ja, det är Anna som ser till att jag får i mig mat ordentligt) och så tänkte jag lura med henne till musikverkstaden! :)

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Jessi Fox

Frulle is the most important måltid under hela daaaagen ;)



thäääänk you hun! hahahaha jag ska lägga upp en bild på "larverna" och visa vad det är EN gång till. hoppas alla är med den här gången ;)

2012-02-02 @ 13:36:58
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0