Tysta tankar

Idag har jag verkligen haft skrivlust, det är bara svårt att hitta tiden.

Men det började redan i morse, har inte hängt med för 5 öre på lektionen, satt och pysslade lite med en ny låt istället. Det slog mig bara helt plötsligt att ”va fan jag har inte skrivit på 100 år!”

 

Inspirationen bara finns där hela jävla tiden, det känns som att detta kommer bli en bra låt..

Måste bara vara försiktig med halsen nu, har skit ont i den och borde verkligen inte sjunga. Tappar jag mer av den så vet jag inte vad jag kommer att göra av mig själv. Vad är jag utan musik? Ingenting, ingen-jävla-ting.. inget alls..

Men det är ju så jävla svårt att inte sjunga, jag mår bra nu.

 

Min chef kommenterade faktiskt det idag, han frågade hur jag mådde och jag svarade precis som jag känner ”jo men jag mår faktiskt skit bra”.

Men då säger han en sak som verkligen får mig att tänka till.. ”okej, men du är inte lycklig. Det syns, du har också gått ner i vikt. Då är du inte lycklig”.

Och han kanske har rätt.. hur vet man att man är lycklig? Jag vill faktiskt tro att jag är det, men hur är jag säker? Musik gör mig lycklig. Jag har musik i öronen nästan varenda ledig minut. Men hur vet man att man är lycklig i allmänhet? Jag tror att jag inte har varit riktigt lycklig på väldigt länge.

Det är ju faktiskt en väldigt stor skillnad på att må bra, vara glad och vara lycklig.

 

Jag tror att det är för många grejer runt omkring mitt egna privata lilla kaos just nu för att jag ska kunna vara lycklig. För jag mår faktiskt bra och jag är faktiskt glad nästan hela tiden. ”Gamla vivi” är framme rätt mycket nu. Men det är också många orosmoln, saker som inte jag kan styra över. Kommer Sofia fitta sig med hyran? Och vad fan gör jag då? Hur tar jag mig ur vissa saker som jag trasslat mig in i? Kommer jag kunna köpa mat imorgon? Och massor massor av sådana saker.. Skolan oroar mig som fan också, hur i helvete ska jag kunna klara av den nu när csn och alla andra inkomster har fittat sig? Jag vet inte.. Det känns skönt att ha skrivit om detta nu, har lixom inte direkt pratat med någon om det ännu.

 

 

Ne nu måste jag fan sova, skulle gjort det för längesen men fastnade lite framför en skiva som jag har lagt backup vocals på som jag fick idag.

 

Peace and Love

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0