Lika kreativ idag som alltid :)

Idag har det minsan varit en kreativ dag.
det enda som behövs på mitt snickreri är ett lager till av lack.
Sen är det färdigt att ges till mamma :)
Hon kommer att bli så glad.

Och det andra kreativa som jag har gjort är att jag äntligen har börjat på mina utställningstavlor ^^
Haha ja det var på tiden!
Men känner mej så tom på insperation!
Oftast brukar den bara flöda men nu kommer det ingenting.

När man ställer ut, måste man ha ett tema då?
för eftersom förra tavlan jag gjorde var en barn tavla så tänkte jag gå i det temat.
Men det känns lite larvigt.
Jag är ju för i helvete ingen jävla astrid lindgren som kan uppfinna nya figurer.
haha självförtroendet på topp! :P

Men om det måste va i tema så skippar jag förra tavlan tror jag.
För jag känner att jag måste börja med något som jag verkligen var säker på förut,
Sigge då med andra ord. Vet inte hur många gånger som jag har målat av honom.
Eller aa, katter som liknar honom. Alltid samma ögon, alltid samma sametspäls.
Eftersom jag gillar att använda mej av material som gör att tavlan ser tuff ut
(som t.ex. änglafjädrar på en himelstavla)
Så kanske jag ska ta och limma på katthår på kattavlan?
Hahaha det hade fan vart något!
Ne gud jag skojjade bara..

Jag känner mej rätt osäker på mitt målande för jag har inte målat "seriöst" på så länge.
Höll mest på med sånt upp till kanske ettan.
Det har inte blivit så mycket efter det.

Förstår inte varför egentligen, jag älskar att måla.
Finns ingen bättre lukt än när man klickar ut oljefärgerna på paletten (stavning?)
Tiden står verkligen stilla medans man kladdar ut färgerna på duken,
blandar till det som man själv vill ha det.
Där bestämmer man helt och hållet själv,
Ingen kan säga till en hur det ska vara för det är ens egen bild av någonting.

Det känns som att jag måste testa mej fram nu,
vet inte alls hur jag ska göra.
Men det är så det brukar bli bäst när jag skapar,
när jag är osäker alltså.


Tänkte även börja på mitt navelpiercingsskåp idag.
Men känner att jag har så mycket i mitt huvud.
Det är kanske bättre att fokusera på tavlorna först.


Nu ska jag iallafall ge mej ut på jakt och hitta något att äta.
Tjing!



Haha va inte denna söt?
Liknar Lita när hon har busat :) Hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0