Amor vincit omnia

Amor Vincit Omnia – kärleken övervinner allt.

Idag tänkte jag på det på ett annat sätt. Ibland kan kärleken övervinna allt, men inte på det sättet som jag alltid har tagit förgivet att det alltid har varit, typ att om kärleken har varit tillräckligt stark så tar man sej igenom alla problem i förhållandet osv.

 

Vet faktiskt inte varför som jag aldrig har tänkt på det här sättet men nu så tänkte jag bara helt plötsligt på att kärleken övervinner allt på ett sådant sätt att oavsett vad som händer, att man gör slut, någon dör, otrohet eller något sådan så finns känslorna oftast kvar ett jävla bra tag efter händelsen, asså det kan vara vilken händelse som helst. I vissa fall kanske en liten bit alltid kommer att finnas kvar.

Det sättet som jag tänkte på förut och det sättet som jag tänker på nu är i o för sej rätt lika men inte identiska. Känslorna lever ju oftast vidare. Jag av någon borde ju veta det, vilket problem som jag hade med det förut. Så förstår inte varför jag aldrig tänkt så. Nu verkar det så självklart att det också har en stor roll i ”Amor Vincit Omnia” skiten.

 

För mig är Amor Vincit Omnia sorgset. Det betyder lidande men ändå styrka på ett sätt att motgångar gör en starkare.

Kan tänka mej att för många är det glädje, kanske lite trygghet också.

 

Och allt beror på hur man tolkar det..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0