Vänskap

Hallu.

Kom hem alldeles nyss, har vart ute lite med min Doris.

Vet ni vad som slog mej då?

 

Det spelar ingen roll i upp och ner gångar,

Man är ändå kvar.

Fast att man är elaka mot varandra ibland så ser man förbi det,

För man vet vad som finns där inne.

 

Det som definierar riktig vänskap är nog just det, att man finns kvar.

Det spelar ingen roll om man skiter i varandra för en kille ett tag, att man säger hur sårande ord som helst ibland eller att man helt enkelt är grymt elak.

 

För vi vet nog alla var vi har oss.

Och vi har oftast funnits där för varandra.

 

Om vi inte kan hjälpa någon upp när den har snubblat så lägger vi oss helt enkelt bredvid den istället.

 

Vi vet hur vi ska handskas med varandra, även om vi inte alltid gör det i o för sej.

Vi vet också exakt vart vi ska trycka för att jävlas, retas osv.

Men om vi vill ställa allt till rätta så räcker det oftast med att bara säga hej en dag.

Det spelar ingen roll om vi har haft ett bråk som varat 1 dag eller 1 månad.

 

Gud vad jag tycker om er.

Vad skulle jag göra utan er mina tjejer?

 

Ibland undrar jag vad jag har gjort för att få er.

Har verkligen haft en sån jävla tur med vänner.

 

 


Kommentarer
Postat av: majsis

får träffas nån dag nu snart me. var ett bra tag sen nu tycker ja!

2009-06-30 @ 21:37:14
URL: http://marejnis.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0